32. HOOAJA AVAKONTSERT – “PÄRT 90 / SUMERA 75”
Peadirigent Henri Christofer Aaviku tõsise käevigastuse tõttu juhatab Pärnu Linnaorkestri avakontserti dirigent Jaan Ots. Piletid on soovi korral vahetatavad teiste PLO 32. hooaja kontserdipiletite vastu.
Siit ostes ei lisandu piletite hinnale Piletilevi internetipoe lisatasu!
32. HOOAJA AVAKONTSERT “PÄRT 90 / SUMERA 75”
N, 23.10.2025 kell 19 Pärnu kontserdimajas
Pärnu Linnaorkestri 32. hooaja avakontsert toob kuulajani eesti muusika varasalve kuuluvad teosed. Laialdast tunnustust pälvinud kammerkoor Collegium Musicale osalusel kõlava Pärdi “Te Deumi” kõrval kuuleme harvaesitatud, kuid vaimustavalt omanäolist klaverikontserti Lepo Sumera sulest, solistiks helilooja tütar, pianist Kadri-Ann Sumera.
Kavas:
H. Eller – “Lüüriline süit”
L. Sumera – Klaverikontsert
A. Pärt – “Te Deum”
Kadri-Ann Sumera (klaver)
Collegium Musicale (koormeister Endrik Üksvärav)
Pärnu Linnaorkester
dirigent Jaan Ots
*Kontsert on vaheajaga, kestus ca 120min
*Kontsert kuulub sarja “Meistriteosed”
Kadri-Ann Sumera on üks Eesti mitmekülgsemaid pianiste, kes on ühtviisi tegev nii solisti, kammermuusiku kui ka lauljate kontsertmeistrina ning kelle repertuaar hõlmab teoseid barokist tänapäeva uusima muusikani. Ta on esmaesitanud mitmeid talle loodud teoseid, näiteks Märt-Matis Lille Klaverikontsert või Nicolas Gilbert’i „A rebours“, samuti teinud mitme XX sajandi muusika tähtteose esiettekandeid Eestis, näit. Karlheinz Stockhauseni „Mantra“ kahele klaverile ja elektroonikale (koos Sabine Simoni ja Hendrik Manookiga), Olivier Messiaeni „Harawi“ sopranile ja klaverile (koos Kai Kallastuga) ja John Cage’i „Kolm tantsu prepareeritud klaveritele“ (koos Hanna Heinmaaga). Sumera eestvedamisel on sündinud ka muusikat ja kujutavat kunsti ühendavaid multimeedia projekte, näit. kontsert-etendus „Heli:pilt“. Loomulikult hõlmab olulise osa Kadri-Anne repertuaarist tema isa Lepo Sumera looming, aga ka teiste eesti heliloojate muusika.
Sumera on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis (õp. Merike Bürger, Ülle Sisa, Maigi Pakri), Eesti Muusika-akadeemias (prof. Peep Lassmann, diplom cum laude) ning Kölni Muusikakõrgkoolis (prof. Arbo Valdma), kust sai magistridiplomi (Konzertexamen). Oli DAAD (Deutsche Akademische Austauschdienst) stipendiaat ning pärast õpinguid osales stipendiaadina aastasel Ensemble Modern`i Akadeemia kursusel Frankfurdis.
Kadri-Ann Sumera on ka kirjanik. Tema sulest on ilmunud eluloolistel seikadel põhinev kogumik “Seitsme aja raja taga” ja romaan “Basiliski lapsed”.
http://www.kadriannsumera.eu/
Kammerkoor Collegium Musicale on tuntud ja tunnustatud oma kõla ja kõrgetasemeliste esituste poolest. Koori asutaja ja dirigent on Endrik Üksvärav. Koori repertuaar ulatub renessansist kaasaega, eriti oluline on eesti heliloojate looming.
Koori 15. tegutsemise aastasse jäävad kontserdid ja festivalid nii Eestis kui ka välismaal. Olulistest festivalidest saab välja tuua näiteks „Rhein Vokal“ ja Schleswig-Holsteini festival Saksamaal, Al Bustani rahvusvaheline festival Liibanonis, „Moravsky Autumn“ Brnos, Tšehhis ja „Wratislavia Cantans“ Poolas. Kollektiividest kindlasti Helsingi Barokkorkester (Soome),
Hamiltoni Filharmoonia orkester (Kanada), Raschér Saxophone Quartet (Saksamaa), NFM Leopoldinum Kammerorkester (Poola) ja barokkansambel Barrocade (Iisrael).
Aastas annab koor ligi 40 kontserti. 2017. aastal võitis koor EBU rahvusvahelise koorikonkursi „Let the People Sing“ grand prix.
https://collegiummusicale.ee/
Foto: Siim Vahur
Eesti Kultuurikapitali helikunsti sihtkapital tunnustas kammerkoori Collegium Musicale ja dirigent Endrik Üksväravat 2018. aastal aastapreemiaga Eesti koorimuusika särava edendamise ning pühendunud ja kõrgetasemelise tutvustamise eest nii Eestis kui ka välismaal.
Jaan Ots on dirigent ja pianist, kes on õppinud Sibeliuse Akadeemias (orkestridirigeerimise magistrikraad), Pariisi Konservatooriumis (CNSM, orkestridirigeerimine) ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (klaveri eriala).
Tema esimene suurem dirigeerimisdebüüt toimus 2017. aasta detsembris Soome Rahvusballetis, kus ta juhatas Tšaikovski „Pähklipurejat“. Järgmisel aastal juhtis ta Glasperlenspiel Sinfonietta turneed ja dirigeeris Hamburger Camerata’t Elbphilharmonie Hamburgis. Lisaks on ta dirigeerinud Kreeka Raadio Orkestrit, Lahti Sümfooniaorkestrit, Jyväskylä Sümfooniaorkestrit, Joensuu Linnaorkestrit, Eesti Riiklikku Sümfooniaorkestrit, Pärnu Linnaorkestrit, Narva Linnaorkestrit ja Eesti Sinfoniettat. Alates 2021. aastast töötab ta külalisdirigendina Rahvusooper Estonias.
Möödunud hooajal tegi ta oma debüüdi Modena linna teatris (Teatro Comunale di Modena) ja Gdański Balti Ooperis (Opera Bałtycka), kus ta dirigeeris kaasaegse ooperi projekti “Project Butterfly” etendusi, mis sisaldasid kolme maailma esiettekannet.
Jaan on töötanud abidirigendina maestro Hannu Lintu juures Soome Raadio Sümfooniaorkestris, Savonlinna Ooperifestivalil (Verdi „Otello“) ning maestro Vassilis Christopoulose juures Kreeka Rahvusooperis (Šostakovitši „Mtsenski maakonna Macbeth“, Mozarti „Figaro pulm“, Verdi „Don Carlo“, Bergi „Wozzeck“). Hooajal 2023–2024 oli ta Neeme Järvi assistendiks Mahleri 2. ja 8. sümfoonia ettekannetel Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga.
Pärit muusikute perekonnast, on Jaan olnud muusikaga seotud juba varasest east. Lisaks klaverile on tal lai muusikaline taust, mis hõlmab ka trompetiõpinguid. Olles mõlemal instrumendil silma paistnud, on Jaan võitnud üle 20 konkursi Eestis, Lätis, Venemaal ja Saksamaal, sealhulgas I koha Steinway & Sonsi Noorte Pianistide Konkursil ja Eesti Puhkpillimängijate Vabariiklikul Konkursil.
Jaan tegutseb aktiivse pianisti ja kammermuusikuna. Tal on pikaajaline koostöö Saksamaa Frielinghaus Ensemble’iga ja selle asutaja, viiuldaja Gustav Frielinghausiga. Selle koostöö tulemusena on ilmunud 4 CD-plaati klassikalisest ja nüüdismuusikast. Alates 2017. aastast mängib ta klaveritrios TEOS (Soome-Eesti).
